Forum www.pieknawroclaw.fora.pl Strona Główna www.pieknawroclaw.fora.pl
Forum dla mieszkańców przy ul. Pięknej we Wrocławiu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CZYNSZ NA PIĘKNEJ

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pieknawroclaw.fora.pl Strona Główna -> Problemy bieżące...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawo71




Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:15, 05 Sie 2011    Temat postu: CZYNSZ NA PIĘKNEJ

dzisiaj otrzymałem fakture z domusa, z wyszczególnionymi stawkami za utrzymanie nieruchomości i nie bardzo rozumiem dlaczego zarządca nalicza nam koszty ochrony fizycznej skoro nie zapytał nas o zdanie czy my takową wogóle chcemy!!!! Locus na etapie podpisywania umów nie przewidywał, że osiedle będzie miało ochrone, a jedynie, że będzie zamknięte (ogrodzone dookoła). W rezultacie mamy otwarte osiedle ogrodzone z przodu jakimś para-płotkiem, który nie jest ani ładny ani potrzebny i czterech zmieniających się gości w podeszłym wieku, którzy mają stanowić ochrone - moim zdaniem mija się to z celem, a w rezultacie będziemy ponosić koszty za ochroniarzy, którzy całą noc będą spać w zamkniętej cieciówce w garażu i nawet jak się będzie coś działo (np. kolejny pomysłowy sąsiad wpadnie na pomysł żeby zrobić sobie grilla na dachu) to i tak nie zareagują, a nawet jeśli to taki dziadek raczej nie będzie wzbudzał respektu - w razie czego każdy z mieszkańców może zareagować i samemu zadzwonić na policję.

Poza tym nie bardzo rozumiem dlaczego stawki za energię elektryczną w części wspólnej czy za wywóz nieczystości są liczone od metra powierzchni mieszkalnej - oznaczać to ma, że jeżeli ktoś ma mieszkanie 40 metrów to rzadziej będzie zapalał światło na klatce od tego co ma mieszkanie 70 metrów? takie rzeczy chyba powinny być liczone po równo od mieszkania albo po uwględnieniu liczby osób, które będą w nim mieszkały


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 17:21, 05 Sie 2011    Temat postu:

Pawo71,
a możesz napisać jakie to są mniej więcej koszty? Już jestem przerażona czynszem, bo Locus twierdził, że będziemy płacić aż ok.8zł/m2. Co oprócz wspomnianej ochrony i wywozu śmieci wchodzi w skład tej opłaty?
Będę wdzięczna za info! pozdr.!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawo71




Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:46, 05 Sie 2011    Temat postu:

Marta nie jest źle - w moim przypadku po przeliczeniu wychodzi ok. 6 zł za metr tylko tak jak wspomniałem wcześniej nie rozumiem dlaczego niektóre składniki "czynszu" są liczone od metra

W skład wczynszu wchodzą:
-opłata za materiały (?? nie wiem co się pod tym kryje) - stawka 0,10zł/metr
-energia elektr. w części wspólnej - stawka 0,33/metr
-ubezpieczenie nieruchomości - stawka 0,07/metr
-wynagrodzenie zarządcy - stawka 0,42/metr
-wywóz nieczystości - stawka 0,93/metr
-ogrzewanie (opłata stała) - stawka 0,73/metr + stawka zmienna w zależności od ilości zużytych GJ (zaliczkowo przyjęty 1 GJ - stawka 66,67zł)
-zużycie wody i odprowadzanie ścieków - zaliczkowo przyjęta ilość metrów sześciennych razy stawka podstawowa 7,06zł
-ochrona fizyczna - stawka 0,37/metr
-opłaty bankowe - stawka 0,01/metr
-sprzątanie - stawka 0,42/metr

moim zdaniem takie parametry jak energia elekrt. w części wspólnej, wywóz nieczystości i sprzątanie nie powinny być liczone jako iloraz stawki i metra powierzchni mieszkania - tylko jednakowo po równo od każdego mieszkania albo od liczby lokatorów - ponieważ powierzchnia mieszkania nie ma się nijak do tego ile ktoś "produkuje" śmieci czy ile prądu na klatce zużywa, a już tym bardziej ma się to nijak do ochrony i sprzątania


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 18:28, 05 Sie 2011    Temat postu:

Pawo71,
Bardzo dziękuję sąsiedzie za taką rozpiskę! zaraz sobie obliczę jak to u mnie wychodzi Wink Pozdr.!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:18, 08 Sie 2011    Temat postu:

Pawo71, przecież zgodnie z ustawą koszty za nieruchomość wspólną ponosi się proporcjonalnie do udziału w tejże, a ten liczony jest od metrażu mieszkania. Art. 12 ust. 2 ustawy o własności lokali:
Cytat:
Pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu wydatków
związanych z jej utrzymaniem, a w części przekraczającej te potrzeby przypadają
właścicielom lokali w stosunku do ich udziałów. W takim samym stosunku
właściciele lokali ponoszą wydatki i ciężary związane z utrzymaniem nieruchomości
wspólnej
w części nie znajdującej pokrycia w pożytkach i innych przychodach.

Ale tą ochroną mnie zmartwiłeś, a już najbardziej stawką wynagrodzenia zarządcy - 0,42zł za metr. Jak na tak duży budynek to sporo. Trzeba będzie znaleźć kogoś tańszego, poza tym Locus i Domus to spółki w jakiś sposób powiązane ze sobą.
pawo71 napisał:
moim zdaniem takie parametry jak energia elekrt. w części wspólnej, wywóz nieczystości i sprzątanie nie powinny być liczone jako iloraz stawki i metra powierzchni mieszkania - tylko jednakowo po równo od każdego mieszkania albo od liczby lokatorów - ponieważ powierzchnia mieszkania nie ma się nijak do tego ile ktoś "produkuje" śmieci czy ile prądu na klatce zużywa, a już tym bardziej ma się to nijak do ochrony i sprzątania

Akurat tu się nie zgadzam. Wiadomo, że w mieszkaniu 80-metrowym jest większe prawdopodobieństwo, że będzie mieszkać więcej osób niż w 30-metrowej kawalerce (np. 6 studentów a 1 student). A skoro więcej, to będą wyrzucać więcej śmieci, więcej brudzić i częściej korzystać z windy i klatki schodowej. Czemu, mieszkając sam, miałbym płacić tyle ile 6 studentów? Absurd. Jasne, że nie jest to system do końca sprawiedliwy, bo równie dobrze w większym mieszkaniu może mieszkać mniej osób, ale jeśli zrobimy rozliczenie po ilości osób zamieszkujących, to znając pomysłowość naszych rodaków okaże się, że albo mieszkań nikt nie zamieszkuje, albo robi to tylko 1 osoba:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matti dnia Wto 11:14, 09 Sie 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kinga_i_Szymon




Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:53, 10 Sie 2011    Temat postu:

moim zdaniem płacenie proporcjonalnie do metrażu jest najbardziej sprawiedliwym rozwiązaniem. Np. jeżeli ktoś w spadku otrzymał by np. 1% z jakiegoś budynku to niby dlaczego miał by ponosić koszty utrzymania budynku w stosunku 50\50 z tym co ma 99% ?

Zanim zaczniemy się denerwować czemu coś kosztuje 20gr a inne 60 trzeba wiedzieć ile cały budynek uzbiera z składek. Sumując dane z locusa wychodzi iż mamy 11750m2 przy 203 mieszkaniach

Co do opłat to myślę iż sensowna jest dyskusja nad
1) materiałami
3) ubezpieczeniem
4) wynagrodzeniem zarządcy choć zapewne nigdzie super nie będzie, a całkiem prawdopodobne iż jeżeli będziemy chcieli mieć wyższą jakość obsługi to trzeba będzie zapłacić więcej
5) wywóz nieczystości tu wychodzą jakieś chore pieniądze
9) ochrona

Zanim zaczniemy się denerwować czemu coś tyle kosztuje trzeba wiedzieć ile finalnie pieniędzy na to idzie. Sumując dane z locusa wychodzi iż jest 11750m2 i 203mieszkania


1 0,10 zł 1 175,00 zł -opłata za materiały
2 0,33 zł 3 877,50 zł -energia elektr. w części wspólnej
3 0,07 zł 822,50 zł -ubezpieczenie nieruchomości
4 0,42 zł 4 935,00 zł -wynagrodzenie zarządcy
5 0,93 zł 10 927,50 zł -wywóz nieczystości
6 7,06 zł 1 433,18 zł -zużycie wody i odprowadzanie ścieków - zaliczkowo przyjęta ilość metrów sześciennych razy stawka podstawowa 7,06zł
7 0,73 zł 8 577,50 zł -ogrzewanie (opłata stała)
8 66,67 zł 13 534,01 zł stawka zmienna w zależności od ilości zużytych GJ (zaliczkowo przyjęty 1 GJ
9 0,37 zł 4 347,50 zł -ochrona fizyczna
10 0,01 zł 117,50 zł -opłaty bankowe
11 0,42 zł 4 935,00 zł -sprzątanie

Biorąc pod uwagę iż minimalna pensja to 1382zł ( na rękę dla pracującego 1032zł - ciekawe czy ktoś z nas chętnie i bez zarzutów pracował za takie pieniądze) a łącznie pracodawce taki pracownik kosztuje 1644zl.

Dla mnie koszty ochrony, sprzątania, zarządcy wyglądają bardzo realnie i chyba wiele taniej się nie da. Ale śmieci to lekka przesada


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawo71




Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:23, 12 Sie 2011    Temat postu:

Kinga i Szymon - zgoda koszty utrzymania nieruchomości trzeba ponosić zgodnie z posiadanym udziałem to nie podlega dyskusji ale moim zdaniem do takich kosztów, które powinny być liczone od metrażu powinny się zaliczać: ubezpieczenie nieruchomości, wynagrodzenie zarządcy, opłaty bankowe i to co każdy we własnym zakresie zużywa w domu (ogrzewanie, woda ścieki - wg indywidualnego zużycia), natomiast śmieci, ochrona i sprzątanie części wspólnej powinny być liczone jakoś inaczej - bo jak podkreśliłem wcześniej to, że ktoś ma większe mieszkanie nie znaczy, że będzie produkował niewiadomo ile śmieci czy też zużywał niewiadomo ile światła na klatce -ja mam duże mieszkanie ale będę w nim mieszkał tylko z żoną - natomiast w innych mniejszych mieszkaniach kupionych stricte pod wynajem (a wierz mi bardzo dużo mieszkań na naszym osiedlu będzie wynajmowanych) będą mieszkać studenci więc dojdzie do sytuacji, że w 2-pokojowym mieszkaniu o powierzchni 40 metrów będzie mieszkało 4 studentów i właściciel takiego mieszkania będzie płacił mniej niż ja mimo, iż jego "lokatorzy" będą zużywać więcej prądu na klatce i produkować o wiele więcej śmieci - dlatego uważam, że opłaty za śmieci i za energię elektr. na klatce powinny być liczone od ilości osób zamieszkujących dane mieszkanie lub ewentualnie powinna być równa dla wszystkich

Co do ochrony to nie wiem na jakiej podstawie zarządca nam narzucił korzystanie z usług firmy ochroniarskiej - taka decyzja powinna być poddana pod głosowanie wspólnoty, która będzie za nią płacić i myślę, że wiele osób się na nią nie zgodzi, bo szczerze mówiąc w tym wydaniu jaki nam zaproponowano mija się ona kompletnie z celem

pozdrawiam
pawo71


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kati
Administrator



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 8:54, 12 Sie 2011    Temat postu:

Zgadzam się z Pawo71.
Z części wspólnych korzystamy w takim samym stopniu chyba że zamieszkuje więcej osób w danym mieszkaniu
Co nie oznacza, że duże mieszkanie = dużo osób mieszkających.

Ale z tego co wiem nie da się tego zmienić teraz, tylko jak będzie zebranie wspólnoty (patrząc na wypowiedzi na forum - może być burzliwe ) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tutan




Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:19, 12 Sie 2011    Temat postu:

Witam.
Moim zdaniem opłaty za części wspólne powinny być liczone od mieszkania albo od metra.
Jeżeli chcemy wprowadzać opłaty od liczby osób to w jaki sposób będziemy tą liczbe ustalali. Wiadomo, że wiekszość wynajmujących studentów mieszka na czarno.. bez meldunku. Bedziemy organizować policje sąsiedzką i wchodzić w nocy do mieszkań ze Strażą Miejską lub Policją , budzic lokatorów i liczyć ile osób śpi?? Very Happy
Moim zdaniem opłaty za części wspólne powinny być liczone od mieszkania albo od metra.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:32, 12 Sie 2011    Temat postu:

Zgadzam się. Liczenia "od głowy mieszkańca lokalu" to niezbyt trafiony pomysł. Nikt się nie przyzna ile osób tak naprawdę mieszka, licząc na mniejsze opłaty. A przecież nie będziemy pukać o 2 w nocy i wpadać ludziom do mieszkań, aby przeliczyć stan osobowy:)
Najbliżej do "uczciwego" rozliczenia opłat jest systemowi "od metra", choć faktycznie, śmieci czy energię elektr. można by rozliczać "od lokalu" - obecnie mam tak w mojej wspólnocie i ludzie sobie to chwalą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
keating




Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:44, 26 Sie 2011    Temat postu:

u mnie pojawił się trochę inny problem z czynszem.
mianowicie Domus naliczył sobie 5 GJ ciepła pobranego za każdy miesiąc (póki co za maj i czerwiec) odbiór mieliśmy około połowy maja więc mamy do zapłaty za około 8,5 GJ ciepła czyli około 566 zł. smaczku dodaje fakt, że ten sam Domus zarządził uruchamianie węzełków cieplnych od 01.08 ...
na dodatek wizyta w ich biurze nic nie dała, nie było nikogo, kto chciałby rozmawiać w tym temacie. na wysłanego emaila nie zdążyli odpowiedzieć przez tydzień. może kiedyś odpowiedzą. w takiej sytuacji to chyba każda kwota płacona zarządcy jest kwotą zbyt dużą.
ciekawi mnie, czy ktoś też otrzymał taki bonusik do zapłaty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez keating dnia Pią 23:46, 26 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
netConsumer




Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:33, 27 Sie 2011    Temat postu:

a propos tematu liczenia kosztów wywozu śmieci od metra czy od osoby naszła mnie jedna myśl:

obecnie śmieci produkują metry kwadratowe (opakowania po panelach, puszki po farbach itp itp) natomiast w momencie gdy remonty się pokończą śmieci będą generowane przez osoby....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ATB




Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 20:26, 28 Sie 2011    Temat postu:

nie ma się co dziwić, że opłaty za śmieci są duże, wynajęcie kontenera na duże gabaryty sporo kosztuje, a z tego co widziałam niektórzy nawet nie rozłożą kartonów na płasko przed wyrzuceniem tylko całe wielkie pudła po zmywarce, okapie itp. wyrzucają więc kontener co chwile jest wypchany po brzegi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kinga_i_Szymon




Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:05, 17 Paź 2011    Temat postu:

z ciekawostek aktualnie wszystkie koszty są liczone od posiadanych metrów ( łącznie z komórkami lokatorskimi oraz garażami) czyli ktoś kto posiada garaż płaci proporcjonalnie więcej np. za używanie windy. Rozmawiałem w tej sprawie z domusem i aktualny sposób naliczania opłat został przyjęty zgodnie z jakąś ustawą. Jak zbierze się wspólnota to będziemy mogli to zmienić.

Oczywiście jestem też za tym aby większość rzeczy które wypisał pawo71 były rozliczane proporcjonalnie do liczby lokali a nie proporcjonalnie do metrażu. Ochrona pilnuje lokalu a nie metra kw. zużycie prądu na klatce nie zależy od posiadanego metrażu itd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti




Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 249
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piękna B
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:14, 17 Paź 2011    Temat postu:

Nie jakaś ustawa tylko ustawa o własności lokali:) :
Cytat:
Art. 12. 2. Pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu wydatków związanych z jej utrzymaniem, a w części przekraczającej te potrzeby przypadają właścicielom lokali w stosunku do ich udziałów. W takim samym stosunku właściciele lokali ponoszą wydatki i ciężary związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej w części nie znajdującej pokrycia w pożytkach i innych przychodach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matti dnia Pon 10:14, 17 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pieknawroclaw.fora.pl Strona Główna -> Problemy bieżące... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin